First they burn our money, now they send us the ash

Kom igen nu för fan Island. Har ni lyckats med någonting vettigt på sistone? Jag tar det här helt och hållet personligt då de nu sabbade min mammas resa ner hit och ett hittills okänt antal vänners resor runt i Europa. Men egentligen har vi ju faktiskt jävlats med moder natur ett bra tag nu, så det är klart hon blir lack och ger igen. Smått skrämmande att se hur fort en halv kontinent kan bli lamslagen. Smått roande hur hela 2012-domedagsprofetian kommer att ta ordentlig fart efter det här. Väldigt roande att SNCF (typ franska SJ) gick ut i strejk ungefär samtidigt som islänningarna valde att rikta ett fett asklångfinger mot Europa och att Frankrike för tillfället är ännu mer dysfunktionellt än tidigare.
Oj, jag har tydligen inte bloggat på ett litet tag, så en liten update kanske vore på sin plats.
Jag är fortfarande i Frankrike och har det bra. Närmaste veckorna kommer att spenderas i en stor lägenhet med havsutsikt i Frankrikes solsäkraste stad. Jag har gått och blivit polsk byggarbetare. De närmaste helgerna spenderas antagligen på en av mina soliga blakongerna med trevligt umgänge. Jag åker hem rätt snart och har ganska så delade känslor över det. Jag har en lite smått begynnande ångest över att jag aldrig mer kommer att kunna umgås med alla de underbara människorna jag lärt känna här på samma sköna sätt i samma vackra stad. Men å andra sidan saknar jag väldigt mycket hemma. Utöver Wollmars. Och minnena härifrån kommer ju alltid finnas kvar, samtidigt som människorna faktiskt bara är nåt dussin timmars flygresa iväg. Dvs, om vi någonsin kommer kunna flyga från Europa igen.

Kommentarer
Postat av: tess

Och snart kommer jag ner och kramar på dig igen! förhoppningsvis..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback